نقد یهود در پیدایش و تطور هالیوود
1-hollywood

نقش یهود در پیدایش و تطور هالیوود (۱) | مقدمه

0-imam-khamenei-and-hollywood

تذکر: هر جا در این نوشتار و نوشتارهای پس از این سخن از یهود به میان آمده منظور یهود[یان] صهیونیست، مستکبر، استعمارگر، خونخوار، جنایتکار و در یک کلام یهود[یان] با هزار و یک نوع صفت باطل است. گروه‌ها و جریانات یهودی ضد صهیونیست که البته تعداد آن‌ها نیز زیاد نیست، از جمع صهیونیست‌های یهودی مستثنی هستند. لذا اگر همواره از یهود بدون پیشوند و پسوند سخن گفته می‌شود بدین علت است که جریان اصلی یهود همواره در تقابل با اسلام و جبهه‌ی حق بوده و هست و جریان یهودی ضد صهیونیست نیز به قدری قلیل و کم‌قدرتند (در میان یهود) که در قاعده نمی‌گنجند. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که قرآن بارها و بارها یهود را مورد نکوهش قرار می‌دهد و آن را در مقابل حق و اسلام توصیف می‌کند.

 مقدمه:

1-hollywood

هالیوود را عمده‌ی مردم جهان به فیلم‌ها و سریال‌هایش می‌شناسند. به قهرمانان دیروزش که با بدن‌هایی تنومند و عضلات بیرون زده‌ی ماچوئیستی سلاح در دست، به مقابله با ضدقهرمانان و شخصیت‌های شرور داستان می‌پرداختند و به ابرقهرمانان امروزش که با قدرتی فرابشری در نقش خدایان زمینی ظاهر شده و جبهه‌ی انتاگونیست‌های (ضد وضعیت) قصه را از میدان به در می‌کنند.

2-rocky-and-arnold

به راکی‌ها و رمبوها که با بدن‌های ورم کرده از عضله به جان ضدقهرمانان فلک زده (!) افتاده و دمار از روزگارشان در می‌آوردند یا به سوپرمن‌ها، بتمن‌ها و مردان آهنین امروزش که با ترکیب قدرت‌های فرابشری و تکنولوژی به جنگ جبهه‌ی بر هم زننده نظم جهانی امریکایی می‌روند.

3-superheroes

مردم البته هالیوود را به فیلم‌های اکشن و ماجراجویانه‌اش یا داستان‌های علمی تخیلی و سینمای وحشتش نیز می‌شناسند.

4-sci-fiction-movies

نگاه عوامانه، هالیوود را جادویی می‌پندارد که با تکنولوژی مخاطب را سحر می‌کند و این گونه قدرت تسخیرگیری خود را به رخ همگان می‌کشد و سیطره‌ی تخیلی و تکنولوژیک خود را جا می‌اندازد. جلوه‌های ویژه‌ی بصری، افه‌های تصویری و نوری، تکنولوژی موشن کپچر و تروکاژهای سینمایی در کنار خلق شخصیت‌های جذاب، به کارگیری دیرین گونه‌ها (ی تاریخی و دینی) و مصادره به مثل آن‌ها، فن تسخیرگری هالیوودی را صد چندان کرده و همه را به اعجاب وا داشته است.

5-motion-capture

با این همه این همه‌ی هالیوود نیست! هالیوود صرفاً تکنیک و فرم نیست. هالیوود تنها صحنه‌های اکشن و داغ موجود در فیلم‌ها که چشمان مخاطب را خیره می‌کند یا ماجراجویی‌هایی راز آلود که تا آخر، بیننده را پای تماشای فیلم می نشاند، نیست. هالیوود حتی یک کمپانی سرگرمی‌ساز که کارش پر کردن وقت فراغت مردم باشد نیز نیست. هالیوود البته در ژانرهای سینمایی و قواعد مبتنی بر فرم یا حتی قواعد درامش نیز خلاصه نمی‌شود. هالیوود فراتر از یک تخیل، یک ایدئولوژی است؛ یک جریان، تفکر و جهان بینی است که خطی مشخص را دنبال می‌کند. هالیوود در کنار ظاهر جذابش، باطنی رمزآلود دارد که با شناخت آن، حقیقت‌هایش بر ملأ خواهد شد. با این حال هالیوود شاید هیچ‌گونه تمایلی برای شناخته شدن محتوا و باطنش نداشته باشد. از این رو نشانی غلط عده‌ای که تنها هالیوود را در فرم و ظاهر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند و در تکنیک خلاصه می‌کنند جز ندیدن واقعیات و انحراف از حقایق ره آورد دیگری نخواهد داشت. تکنیک زدگی و فرم گرایی محض حاصلی جز افتادن در زمین بازی حامیان هالیوود و تکمیل پازل دشمن هیچ‌گونه ثمری به دست نخواهد داد. بر این اساس، در کنار توجه به جلوه‌های ظاهری هالیوود تعمق در عمق استراتژیک آن از ضروریات شناخت هالیوود است.

برخی علت خلق هالیوود را درآمدزایی آن عنوان می‌کنند. برخی دیگر عمق هالیوود را به زلف هنر گره می‌زنند و عده‌ای دیگر با عینک رسانه به هالیوود می‌نگرند؛ اما هالیوود علاوه بر اینکه صنعت، هنر و رسانه است یک فرهنگ است. حتی فراتر از یک فرهنگ جریانی فکری و فلسفی است که سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عمل می‌کند. بر خلاف ادعای خام‌اندیشان متوهم، هالیوود جدای از ایدئولوژی نیست بلکه خود، یک ایدئولوژی است. هالیوود رویای امریکایی است؛ نه فقط رؤیایی که انگلوساکسون‌ها در تخیلات خود می‌پرورانند و به جهانیان عرضه می‌کنند بلکه رؤیایی آمیخته از رویای یهود، رویای غربی، رؤیای مسیحی و حتی رویای شرقی است.

6-american-dream

امریکا عصاره‌ی تمدن غرب است اما یهود را در عمق استراتژیک و ایدئولوژیک خود پنهان دارد. همانگونه که امریکا را ملغمه‌ای از بشر یهودی، مسیحی، غربی و شرقی، پدید آورده، رؤیایی امریکایی نیز آمیخته‌ای از رؤیایی یهودی، رؤیایی غربی، رؤیای مسیحی و حتی رویای شرقی است. از این رو شناخت هالیوود در شناخت انگلوساکسون‌ها یا شناخت بشر غربی محدود نمی‌شود که فراتر از آن با شناخت یهود کمال می‌یابد. علی رغم اقلیت یهود، تأثیر آن به مراتب بیش از تأثیر بشر انگلوساکسون یا غربی [و مسیحی و شرقی] بر هالیوود است. این یهود است که نبض هالیوود را به دست می‌گیرد، غول‌های هالیوود را خلق می‌کند و بر اریکه‌ی امپراتوری صهیونیستی سینمایی-رسانه‌ای آن تکیه می‌زند؛ و البته انگلوساکسون‌ها و بشرغربی [و شرقی]  نیز به عنوان اعوان و انصار او در عرصه‌ای یهود ساخته گام می‌زنند. در نگاه اول ممکن است برجسته‌سازی نقش یهود در هالیوود اغراق آمیز به نظر برسد اما با صراحت تمام باید گفت این موضوع حقیقت دارد. بیان این حقیقت بدین معنا نیست که نقش بشر غربی، مسیحی و شرقی و رویای آن‌ها نادیده گرفته شود؛ بلکه بدین معناست که رابطه‌ی بشر غربی (و سایرین) با بشر یهودی در هالیوود درست مانند رابطه‌ی سایر اعضای بدن با مغز است. در نگاهی بایولوژیکی جایگاه یهود مغز است که فرماندهی می‌کند و جایگاه سایرین اعضای دیگر بدن که به فرمانبری مشغول‌اند.

7-brain-and-body

در نگرشی سازمانی جایگاه یهود ستاد است و جایگاه سایرین صف. با این همه شناخت نقش‌آفرینان هالیوود چگونه حاصل می‌شود؟ چگونه می‌توان به کُنه هالیوود پی برد و به این حقیقت دست یافت که هالیوود را ابتدا آرمان و رویای یهود پدید آورده و مدیریت می‌کند سپس دیگران در زمین و عرصه‌ی دست ساخت یهود به ایفای نقش خود می‌پردازند؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها و پرسش‌های بسیار دیگر باید به معلم انسان‌ها، تاریخ رجوع کرد و از آن درس گرفت که فرمود: فاعتبروا یا اولوالابصار.

8-aye-fataberoo

باید به عمق استراتژیک حرکت یهود نگریست و رد پای او را در اولین اعلان حضور هالیوود جست. حتی باید به قبل از هالیوود رفت و نقش یهود را در شکل‌گیری امپراتوری امریکا پی‌جویی کرد.

هالیوود روایتگر داستان‌هایی است که ریشه در رؤیایی امریکایی (یهودی+غربی+شرقی) دارد.

9-american-dream

همانگونه که هالیوود پرده به پرده جهان بینی خود را با ظرافت و زیبایی هر چه تمام تر در قاب تصاویر ترسیم می‌کند و مخاطب را به حیرت وامی‌دارد قصه‌ی هالیوود نیز از پرده‌هایی شکل یافته است. در این نوشتار و نوشتارهای پس از این قصه‌ی هالیوود از زوایایی کم‌تر دیده شده در قالب پرده‌هایی بیان خواهد شد.

پیش از پرداختن به پرده‌ها ابتدا باید تکلیف نقش و سهم یهود در شکل‌گیری امپراتوری امریکا مشخص شود. در این بخش که تحت عنوان پیش‌زمینه‌ها بیان می‌شود قصه‌ی نقش یهود در فراهم آوردن زمینه‌های سفر کلمپ، قصه‌ی ورود کلمب و یاران یهودیش به امریکا، قصه‌ی زجر آور کشتار بومیان بی‌گناه امریکا توسط کلمب و یاران مغول‌صفت غربی و یهودیش، قصه‌ی پراکنده شدن یهود در امریکا و نفوذ در بخش‌های مختلف جامعه و تصاحب مناصب حکومتی و قصه‌ی تأثیر حداکثری یهود نسبت به جمعیت حداقلی یهود بر بخش‌های مختلف امپراتوری تازه شکل گرفته‌ی امریکا بیان خواهد شد.

در پرده‌ی اول قصه‌ی تولد هالیوود (قبل از سینمای هالیوود) بیان می‌شود. اینکه چگونه سرزمینی خالی از جمعیت مورد توجه قرار گرفت، چه کسانی در ساخت منطقه‌ی هالیوود نقش داشتند و چگونه فیلم‌سازان عرصه را برای فعالیت‌های خود در آنجا مناسب دیده و به آن‌جا سرازیر شدند. همچنین در این پرده تعمقی مفهوم‌شناختی پیرامون واژه‌ی هالیوود (هالی+وود) صورت خواهد گرفت.

 در پرده‌ی دوم تمرکز نوشتار بر سینمای هالیوود (از تولد تا پیش از دهه‌ی ۹۰ قرن بیستم) و وقایع مرتبط با آن خواهد بود. در این پرده ابتدا درنگی در تاریخ سینمای پیش از هالیوود صورت می‌گیرد. سپس قصه‌ی تولد سینمای هالیوود بیان می‌شود. در ادامه مردان ماجراجو و جاه طلب یهودی همچون ساموئل گلدوین، ویلیام فاکس، کارل لمله، آدولف زوکر، لوئیس بی. مایر، برادران وارنر و برادران دیزنی به صحنه‌ی قصه وارد می‌شوند و با پایه گذاری اولین استودیوهای شاخص هالیوود زمینه را برای نفوذ هر چه بیش‌تر به قلب و ذهن مخاطبان فراهم آورده و به کاشت بذرهای مسموم خود در باور آنان مشغول ‌می‌شوند. متعاقبا برای شناخت پایه‌گذاران هالیوود درنگی چند در زندگی‌نامه‌ی آن‌ها صورت خواهد گرفت. پس از آماده شدن زمینه‌های ذهنی لازم روند نمو، صیرورت و تحولاتی که در سینمای هالیوود صورت گرفته مورد مداقه و بررسی قرار خواهد گرفت.

در پرده‌ی سوم ادامه‌ی تطور هالیوود و روند شکل گیری و یکپارچه شدن هیولای ۶ دست و پای هالیوود (ستاره‌ی داوود) که به نام‌های ۶ غول هالیوود یا ۶ بزرگ نیز شناخته می‌شوند، مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت. اینکه چگونه استودیوهای هالیوود تحت مدیریت رسانه‌های انبوه قرار گرفته و شرکت‌ها، کمپانی‌ها و استودیوهای ریز و درشت دیگر را می‌بلعند و مجالی بلند مدت برای فعالیت مستقل آن‌ها باقی نمی‌گذارند. همچنین در این پرده مروری گذرا بر قصه‌ی تأسیس، شکل‌گیری و رهبری و مدیریت ابررسانه‌ها (رسانه‌های انبوه، کنگلومراتها) انجام خواهد گرفت.

ادامه دارد …

به این مطلب امتیاز دهید



8 پاسخ به “نقش یهود در پیدایش و تطور هالیوود (۱) | مقدمه”

  1. captain-iran می‌گه:

    خیلی عالی بود
    ممنون
    اجرت با امام زمان بابت این زحماتی که میکشی

     
  2. WARLIKE313 می‌گه:

    خسته نباشید
    بحث خیلی مورد نیاز وبه جاییه
    فقط یه سوال:
    چرا میفرمایید رویا واندیشه شرقی یکی از شقوق رویای آمریکاییست؟
    تو نقد های همین سایت تمدن شرق به عنوان نمادی از معنویت(هرچند ناقص ومتعارض با اسلام)نام برده شده پس شاید نشه گفت رویای آمریکایی که یه رویای لیبرالیزه هستش متشکل از یک رویای تئوئیزه باشه؟!

     
    • مدیر پایگاه می‌گه:

      سلامت باشید.
      ممنون از توجه و نظرتون.
      سوال به جا و درستی کردید. اگه یه مقدار با نگاه کلان به قضیه نگاه کنیم می تونیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. در قرآن کریم از دو جبهه ی اصلی سخن به میون اومده. جبهه ی حق و جبهه ی باطل. حالا این دو جبهه به شکل های دیگری هم توصیف شده مثل کفر و ایمان، نور و ظلمات، طیبه و خبیثه، شک و یقین و …. . پس دو ابر تفکر و جهان بینی کلان وجود داره که یکی حقه و دیگری باطل. در این شرایط بهتر میتونیم فهم بشری رو ادراک کنیم. در دل جبهه ی باطل (که میتونیم با عنوان امانیسم هم اون رو معرفی کنیم) نحله ها و تفکرات مختلفی وجود داره. از تفکرات شرقی گرفته تا تفکرات غربی. همون طور که اندیشه ی غربی در تعارض جدی با مبانی دینیه (به بیان امام خامنه ای علوم انسانی غربی غیرالهی است) اندیشه‌های شرقی نیز دارای پایه ها و مبانی غیر الهیست. (قابل ذکره که منظور از تفکر و اندیشه ی شرقی اندیشه ی اسلامی و الهی نیست کما اینکه در متن نیز به این موضوع اشاره شده). اواتاریسم، شینتوئیسم، بودیسم، هندوئیسم و بسیاری دیگر از تفکرات شرقی، همگی غیرالهی و باطلن. مثلا یین و یانگ چینی در تعارضی جدی با مبانی اسلام قرار داره که این مساله خودش جای بحث و بررسی عمیق داره. حالا این تفکرات که غیرالهی هستن اومدن در هالیوود یکپارچه شدن و به شکل آثار سینمایی و سریالی ظهور و بروز پیدا میکنن. مثلا در انیمیشن پاندای کونگ فو کار تفکرات شرقی جلوه ی ویژه ای دارن. در پاندای کونگفوکار که نقدش تو سایت موجوده بستر فلسفی اثر بر یین و یانگ چینیه. یا مثلا در سریال پونی کوچولو یین و یانگ چینی به شکل دیگه ای به تصویر کشیده میشه. از این نمونه ها در سینمای هالیوود زیاده. به ویژه در عصر کنونی هالیوود بیشتر به سمت ایدئولوژی های شرقی گرایش پیدا کرده و سعی می کنه با استفاده از این ایدئولوژی ها باور بشر رو تخریب کنه.
      لذا اندیشه و جهان بینی امریکایی ترکیبی از اندیشه های یهودی، غربی، شرقی و مسیحیه. پس رویای امریکایی هم ترکیبی از رویای یهودی، غربی، شرقی و مسیحی است. (مسیحیت رو هم باید به سه تای دیگر اضافه کرد)

       
  3. سرباز می‌گه:

    سلام خدمت مدیر محترم.. ، آقا بحث بسیار به روز و مورد نیازی رو مطرح کردی.. فکر میکنم اگر این بحثی که میخوای در سه پرده شروع کنی درست جا بیافته، ارزش تمام نقدهای قبلی سایت رو هم میبره بالا.. چون بحث بسیار پایه ای و ریشه ای و عمیقه..

     
    • مدیر پایگاه می‌گه:

      علیکم السلام و رحمه الله.
      ممنون از لطف شما.
      بله همین طور که اشاره کردید شناخت عمق استراتژیک هالیوود و خاستگاه های اون خیلی مهمه. ان شاء الله در مطالب بعدی این موضوع رو بیشتر روشن می کنیم.
      از اینکه مطالب سایت رو دنبال می کنید سپاسگزارم.
      حق یارتون باشه.

       
  4. WARLIKE313 می‌گه:

    ممنون ازجوابتون
    انشالله باقدرت ادمه بدید

     
    • مدیر پایگاه می‌گه:

      سلامت باشی برادر…
      ان شاء الله با دعای خیر شما و لطف حضرت حق به کار ادامه میدیم …
      از خداوند منان سلامتی و موفقیت شما رو خواستارم…

       

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *